Mogielica – jesienna wyprawa w Beskid Wyspowy.

Mogielica położona na wysokości 1170 m n.p.m jest najwyższym szczytem Beskidu Wyspowego. My postanowiliśmy zdobyć ją późną jesienią, bo w połowie listopada, wybraliśmy więc najkrótszy oraz najmniej wymagający szlak i tym samym zaliczyliśmy nasz ósmy szczyt Korony Gór Polski. Ruszamy […]

Czytaj więcej

Roztocze – co zobaczyć w jeden dzień?

Roztocze odwiedzaliśmy kiedyś bardzo często i systematycznie, ale wtedy nasz blog jeszcze nie istniał. Ten weekend uzmysłowił nam jedno: zapomnieliśmy, że to tak niesamowita kraina. Cieszymy się, że po kilku latach udało nam się tu wrócić i o tym przypomnieć. […]

Czartowe Pole – magiczne miejsce na Roztoczu.

Czartowe Pole to jeden z bardziej znanych rezerwatów, położonych na terenie Roztocza, znajdujący się w bliskim sąsiedztwie wsi Hamernia. Został utworzony w 1958 roku i swą powierzchnią obejmuje ponad 63 ha. Jego zadaniem jest ochrona roztoczańskiego krajobrazu i niezwykłej doliny […]

Czytaj więcej

Zawieprzyce i niezwykłe ruiny nad Wieprzem.

Zawieprzyce to niewielka ale za to bardzo malownicza miejscowość mieszcząca się w województwie lubelskim, w powiecie łęczyńskim, nad rzeką Wieprz. Położona zaledwie kilkanaście kilometrów od Lublina jest idealnym miejscem na krótki wypad poza miasto. Na jej terenie znajduje się Zespół […]

Krzyżtopór – najpiękniejsze ruiny w Polsce.

Krzyżtopór zawsze robił na nas wielkie wrażenie. W swoim długim życiu odwiedzaliśmy to miejsce kilkukrotnie ale teraz po raz pierwszy zabraliśmy tam nasze dzieciaki. Wszyscy jesteśmy teraz zgodni, że Krzyżtopór bije inne tego typu obiekty „na łeb, na szyję”, a […]